شرایط همکاری فروشندگان با فروشگاه اینترنتی ایکام

ماده ۱. تعاریف

۱-۱. کالای معیوب: عبارت است از هر گونه کالا یا هر بخش یا جزیی از آن که دارای ایراد، نقص، صدمه و یا دارای گارانتی غیر معتبر یا حسب مورد فاقد گارانتی، گواهی، مجوز، پروانه هایی که قانونا جهت فروش آن کالا الزامی است، باشد.

۱-۲. کالای تقلبی:

کالاهای ذیل، کالای تقلبی محسوب می شوند:

  • کالایی که با برند یا مدل اصلی آن کالا از نظر نام متشابه اما از نظر اصالت متفاوت است؛ و یا هرگونه کالایی که از نظر جعبه، بسته‌بندی، جنس، کیفیت و غیره با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند ( سایت اصلی برند یا شرکت‌های وارد کننده‌ی قانونی) که کالاهای اصل را به ‌فروش می‌رسانند مغایرت داشته و همچنین در سایت ایکام در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده ولی کالای فروخته شده با نمونه‌ی اصلی کالا مغایرت داشته، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته می شود؛

 

  • کالاهایی که در آنها شماره سریال، مدل، برچسب یا سایر نشان‏های شناسایی و یا مشخصات کالا، قطعات و اجزای آنها و یا بسته­ بندی یا هرگونه نوشته‏ ای در روی آنها بطور غیرمجاز از جانب تولیدکننده، توزیع­ کننده یا فروشنده کالا و یا هر شخص دیگر، محو، تغییر، جایگزین و یا به هر شکلی دستکاری شده باشند؛

 

  • کالاهای مغایر با مقررات قوانین و مقررات و ضوابط و استانداردهای دولتی،عمومی و صنفی به ویژه مقررات بهداشتی؛

 

  • کالاهای ناقض حقوق اشخاص ثالث از جمله حقوق مالکیت فکری.

 

۱-۳. کالای قاچاق: کالایی است که دارای مدارک و مستندات رسمی قابل ارائه دال بر ورود و ترخیص آن از مبادی قانونی و گمرک رسمی کشور نبوده یا هر کالایی که وفق قوانین و مقررات جاری کشور از جمله تبصره ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، قاچاق محسوب شود.

۱-۴. بازار آنلاین و بازار آفلاین:  بازار آنلاین بازاری است که در آن کالا در بستر اینترنت و به‌صورت برخط (آنلاین)، عرضه می شود و به فروش می­رسد.  بازار آفلاین بازاری است که در آن، کالا مستقل از اینترنت و به‌ صورت سنتی در فروشگاه‌ها و مراکز توزیع، عرضه می شود و به فروش می­رسد.

۱-۵. پایا گستر فرادید : شرکت پایا گستر فرادید (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۰۴۷ و شناسه ملی ۱۴۰۰۶۴۴۷۳۸۴و نشانی اینترنتی www.e-comm.ir.

۱-۶. پنل سلر سنتر(Seller Center Panel):  فضای مجازی با درگاه اختصاصی هر فروشنده است که از سوی پایا گستر فرادید به فروشنده برای عرضه و فروش کالا تخصیص داده می شود.

۱-۷. درگاه اینترنتی: وب سایت فروشگاه اینترنتی ایکام به آدرس www.e-comm.ir می باشد.

۱-۸. قرارداد همکاری:  قرارداد منعقده بین پایا گستر فرادید و فروشنده ، بر اساس شرایط همکاری حاضر و به شرح پیوست است.

۱-۹. گارانتی معتبر: گارانتی معتبر آن است که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان شناسایی شده و دارای مجوزهای قانونی مربوطه باشد.

۱-۱۰. فروشنده : هر شخصی است که با امضای قرارداد همکاری به شرح پیوست نسبت به فروش محصولات و کالاهای خود از طریق درگاه اینترنتی اقدام می‌نمایید.

۱-۱۱. پنل  ECMS  : پنل پروموشن یا E-COMM Marketing Solution، فضای مجازی با درگاه اختصاصی هر فروشنده است که از سوی پایا گستر فرادید به فروشنده برای ساخت یا شرکت در پروموشن تخصیص داده می شود.

ماده ۲. کمیسیون و هزینه‌های فروش

۲-۱. کمیسیون پایا گستر فرادید: درصدی از بهای فروش کالا است که بابت عرضه کالا در درگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی ایکام و به شرح مندرج در جدول کمیسیون‌ها در پنل سلر سنتر به پایا گستر فرادیدتعلق می گیرد.  نظر به اینکه درصد مذکور پیش از درج کالا در پنل برای فروشنده قابل رویت است، فروشنده با ثبت و یا درج کالا در پنل، درصد مذکور را نیز به عنوان حق الزحمه و کمسیون پایا گستر فرادید تائید می کند و می پذیرد. پایا گستر فرادید می‌تواند نسبت به وصول کمیسیون خود از محل مطالبات فروشنده به همراه مالیات بر ارزش‌افزوده متعلقه اقدام نماید.

۲-۲. هزینه‌های جانبی مربوط به خدمات تبلیغاتی ، تولید محتوا و تصویربرداری برای کالا ، استفاده از پنل مخصوص مشتریان ، هزینه‌های مرجوعی ، همچنین جریمه‌ها (بر اساس ضوابط کاری پایا گستر فرادید به شرح مندرج در این شرایط همکاری و نیز ضوابط مندرج در پنل سلر سنتر) و هزینه‌های جانبی مربوط به همه مراحل بسته‌بندی، ارسال کالا به انبار پایا گستر فرادید (از قبیل بیمه، حمل و سایر هزینه‌های مربوطه)، انبار داری و ارسال کالا برای مشتری (بر اساس ضوابط کاری پایا گستر فرادید)، به شرح مندرج در جدول هزینه ها به همراه مالیات بر ارزش‌افزوده متعلقه به عهده فروشنده بوده و از فروشنده دریافت خواهد شد.

تبصره ۱: امکان تغییر کمیسیون، هزینه ها و جریمه ها در هر زمان توسط پایا گستر فرادید در پنل سلر سنتر وجود دارد و فروشنده قادر به مشاهده سوابق تغییرات آن خواهد بود. تغییرات در کمیسیون، هزینه ها و جریمه ها دو روز قبل از اعمال به اطلاع فروشنده در پنل سلر سنتر خواهد رسید و ادامه روند فروش توسط فروشنده پس از اعمال تغییرات به منزله پذیرش شرایط جدید است و درحکم اصلاحیه قرارداد همکاری است که خود به خود با ادامه روند فروش مورد توافق طرفین قرار گرفته است و نیاز به تشریفات امضا و ابلاغ جداگانه ای برای لازم الاجرا بودن ندارد.

تبصره ۲: فروشنده متعهد می شود جهت آگاهی از هرگونه تغییرات، هر روز پنل سلر سنتر خود را مشاهده کند و پایا گستر فرادید هیچگونه مسئولیتی نسبت به ادعای عدم آگاهی فروشنده از تغییرات نداشته و فروشنده ملزم به تبعیت از تغییرات است. هرگونه اصلاحیه یا الحاقیه یا تغییر از جمله تغییرات در هزینه ها و جریمه ها، در پنل فروشنده قرار خواهد گرفت و همزمان از طریق پست الکترونیک فروشنده به نشانی مندرج در پنل ارسال خواهد شد. تغییرات فوق ظرف دو روز از تاریخ ارسال پست الکترونیک و تغییرات پنل لازم الاجرا خواهد بود مگر اینکه فروشنده ظرف مهلت مذکور، عدم موافقت خود را اعلام نموده باشد ، که در اینصورت قرارداد همکاری فسخ خواهد شد.

ماده ۳.  نحوه اجرای قرارداد همکاری

۳-۱. قراردادها متناسب با مدت مندرج در آن به صورت اتوماتیک تمدید می شود. در صورت عدم تمایل هریک از طرفین مبنی بر تمدید اتوماتیک قرارداد، مراتب باید از یک هفته قبل از انقضا به صورت کتبی به طرف دیگر اعلام گردد.  در صورت عدم اعتبار گواهی ارزش افزوده قرارداد تمدید نشده و فروشنده امکان فروش از طریق پنل را نداشته و به تشخیص پایا گستر فرادیدپرداخت های فروشنده متوقف خواهد شد.

۳-۲. سفارشات خرید مشتری، با توجه به موجودی اختصاص داده شده توسط فروشنده در پنل سلر سنتر، برای وی قابل‌رؤیت است و فروشنده موظف است سفارشات ثبت شده را با توجه به ضوابط و زمان تعیین شده در پنل خود، به‌صورت محموله آماده، در لفاف مناسبی بسته‌بندی کرده و به انبار پایا گستر فرادید یا نشانی مشتری در صورت تأیید پایا گستر فرادید در پنل، ارسال نماید. نشانی انبار پایا گستر فرادید به فروشنده اعلام خواهد شد و در صورتیکه نشانی اعلام شده تغییر یابد پایا گستر فرادید به فروشنده اعلام خواهد کرد و فروشنده مکلف به تبعیت از تغییرات بعدی است.

۳-۳. این قرارداد همکاری حق انحصاری جهت فروش برای فروشندگان ایجاد نمی نماید و هیچ گونه اعتراضی نسبت به فروش کالا و نیز بهای کالاهای در حال فروش توسط فروشندگان دیگر، قابل استماع نمی باشد.

۳-۴. قیمت کالاها با توجه به رعایت استانداردهای قیمت‌گذاری (با توجه به قوانین و مقرارات اعلامی از طرف سازمانهای نظارتی و یا لیست قیمت مصوب مورد تایید اتحادیه ها و یا سازمان های مرتبط و همچنین قوانین قیمت گذاری پایا گستر فرادید) در پنل سلر سنتر و در پنل ECMS، توسط و به مسئولیت فروشنده تعیین می‌شود. لذا مسئولیت پاسخگویی به مراجع رسمی و اشخاص ثالث از جمله مشتری در خصوص قیمت تعیین شده بر عهده فروشنده است. به موجب این قرارداد، فروشنده به عنوان شرط ضمن عقد اعلام می نمایند که نسبت به فروش کالاهای خود در درگاه اینترنتی پایا گستر فرادید کلیه خیارات از جمله غبن ولو فاحش یا افحش را از خود سلب و ساقط نمودند.

۳-۵. در صورت اشتباه فروشنده و درج قیمت به بهای پایین­­ تر از قیمت واقعی، وی متعهد است کالا را با همان قیمت درج شده تحویل مشتری نماید و در صورت استنکاف، مشمول وجه التزام و ضمانت اجرای مذکور در ماده ۶ در خصوص عرضه کالای ناموجود می­ شود. درهر حال پاسخگویی به خریدار در مراجع رسمی به عهده فروشنده است.

ماده ۴. تعهدات و حقوق فروشنده

۴-۱. فروشنده متعهد به رعایت تمامی اصول و مقررات قانون رقابت و شرایط خاص صنفی مرتبط با فعالیت خود می باشد.

۴-۲. فروشنده موظف است مشخصات محصولات و توضیحات لازم جهت معرفی کالا، نحوه پشتیبانی پس از فروش و سایر موارد لازم را در درگاه اینترنتی براساس شرایط اعلامی پایا گستر فرادید ارائه نماید. فروشنده مسئولیت صحت اطلاعات و تضمین اصالت و کیفیت خدمات را شخصاً بر عهده دارد و بدین وسلیه متعهد گردید در قبال تخلفات خود علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی، پایا گستر فرادید را در قبال مسئولیت و هزینه هرگونه دعوای طرح شده توسط ثالث مصون نماید.

۴-۳.  فروشنده متعهد می­شود که کالاهای مورد درخواست مشتری را بدون وقفه و در موعد مقرر ارسال نماید، و به هیچ دلیلی اعم از نوسانات نرخ ارز، عدم موجودی، اشتباه در مشخصات و غیره از تحویل آن استنکاف نورزد .  در غیر این صورت پایا گستر فرادید ­می‌تواند بنا به تشخیص خود، خسارات ناشی از تأخیر در اجرای تعهدات را (براساس ماده ۶) از فروشنده مطالبه و یا از محل مطالبات وی کسر و برداشت نماید. علاوه بر این پایا گستر فرادید می‌تواند اقدام به قطع همکاری کند .  قطع همکاری نافی حقوق قراردادی پایا گستر فرادید در خصوص محاسبه و کسر جرائم و تاخیرات از محل مطالبات و تضامین فروشنده نمی­باشد.

۴-۴. از آنجا که طبق مقررات قانون تجارت الکترونیک، فروشنده متعهد به رعایت مهلت هفت روزه جهت انصراف مشتری و استرداد کالا می­باشد، فروشنده با پذیرش تعهدات ناشی از مقررات موصوف و سایر مقررات مربوط به این نوع تجارت، متعهد می­باشد کالاهای مرجوعی را بپذیرد.  مسئولیت هرگونه تخلف از این مقررات با فروشنده بوده و فروشنده متعهد به پاسخگویی به دعاوی می­باشد. حتی اگر مشتریان به هر دلیل دعاوی خود را در خصوص عدم رعایت موازین قانونی علیه پایا گستر فرادید طرح کنند و تحت هر شرایطی پایا گستر فرادید به دلیل عملکرد مرتبط با فروشنده منفرداً یا متضامناً محکوم گردید، فروشنده موظف است علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی پایا گستر فرادید را درخصوص موضوعات قضائی و هزینه­ ها و خسارات آن مصون نماید و این هزینه­ ها را مسترد نماید.

۴-۵.  فروشنده در صورت اعلام مشتری مبنی بر عیب، کاستی یا نقص کالا، متعهد به اجرای صحیح تعهدات و پاسخگویی به مشتری و جلب رضایت وی بر اساس نظر پایا گستر فرادید است و در صورت درخواست مشتری نسبت به جایگزین کردن یا رفع نقص آن، ظرف مدت ۲ روز کاری اقدام نماید . چنانچه فروشنده ظرف مدت مذکور اقدام لازم را معمول نداشته یا مشتری با پس دادن کالا تقاضای استرداد وجه را داشته باشد، پایا گستر فرادید نسبت به عودت وجه به مشتری اقدام می نماید و فروشنده بدینوسیله حق هرگونه اعتراض نسبت به استرداد وجه به مشتری و عدم استرداد کالا از سوی خریدار را از خود سلب و ساقط می­نماید.  فروشنده می­پذیرد هزینه ناشی از استرداد کالاهای معیوب یا ناقص توسط مشتری، از مطالبات فروشنده کسر و توسط پایا گستر فرادید برداشت خواهد شد.

۴-۶. فروشنده اعلام و اقرار می نماید مالک قانونی کالاهای معرفی‌شده بوده و مجاز به فروش آنها است و ضمناً کالاهای ارائه شده را از مجاری و طرق قانونی تأمین کرده و دارای فاکتور خرید معتبر می باشد و متعهد می‌شود هیچ‌گونه کالای قاچاق، ممنوعه یا غیر بهداشتی یا مضر برای سلامتی یا تاریخ گذشته یا بدون تاریخ و مجوز را را تحویل مشتری ندهد و تضمین می‌کند تمامی کالاها و ملحقات فروخته و ارسال‌شده به نحو صحیح و قانونی قیمت­گذاری و با رعایت حقوق مالکیت فکری عرضه شده و جزء کالاهای مجاز و قانونی و بهداشتی بوده و درصورت وارداتی بودن از مبادی قانونی ترخیص و وارد کشور گردیده و همگی دارای برگ سبز و کلیه مدارک گمرکی و مالیاتی و مجوزهای وارداتی لازم می باشند و همه این مستندات را در صورت لزوم به همراه فاکتور فروش به پایا گستر فرادید یا مراجع ذیصلاح قانونی ارائه خواهد داد. در غیر این صورت کلیه مسئولیت‌های قضایی و قانونی و پاسخگویی به مشتری و سایر اشخاص و مراجع ذی صلاح از جمله و نه منحصراً شامل گمرکات، تعزیرات و اداره مالیات بر عهده فروشنده خواهد بود و فروشنده موظف است درصورت محکومیت یا الزام قانونی پایا گستر فرادید به پرداخت خسارت یا جریمه، علاوه بر پرداخت آنها، جریمه ای مطابق با ماده ۶ به عنوان وجه التزام عدم انجام تعهد نیز به پایا گستر فرادید پرداخت نماید.  فروشنده ضمن تضمین موارد فوق، بدینوسیله می­پذیرد که در صورت تخلف، پایا گستر فرادید می­تواند ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، نسبت به فسخ قرارداد همکاری اقدام نماید و فروشنده حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

۴-۷. فروشنده متعهد می‌شود که هیچ‌گونه کالای تقلبی را در سایت درج نکرده و تحویل مشتری ندهد.  در غیر این صورت فروشنده موظف است مطابق ماده ۶ ، وجه التزام عدم انجام تعهد به پایا گستر فرادید پرداخت نماید و در این صورت، پایا گستر فرادید می­تواند ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، نسبت به فسخ قرارداد همکاری اقدام نماید و فروشنده بدینوسیله حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

۴-۸. فروشنده تضمین می‏کند که اولاً تنوع، تعداد، قیمت، کیفیت، مشخصات و عملکرد معمول کالاها به ترتیب اعلام شده در درگاه اینترنتی است و کالاها با اطلاعات انتشار یافته در مورد آن‌ها کاملاً تطبیق دارد، ثانیاً کلیه کالاها در بسته‌بندی مطابق با استاندارد پایا گستر فرادید (و در صورت فقدان استاندارد خاصی از سوی پایا گستر فرادید، در بهترین بسته‌بندی معمول در رویه تجاری برای آن نوع کالا و مسیر حمل) تحویل داده خواهد شد، ثالثاً، کالاهای فروخته شده به هیچ عنوان کالاهای دست دوم (ریپک یا غیرآکبند)، مرجوعی (ریفرش) و یا مجددا فروخته شده نمی باشد.  فروشنده مسئول جبران خسارات وارده و دعوای طرح شده از سوی مشتریان در خصوص موارد مذکور در این بند خواهد بود و مسئولیتی در این خصوص متوجه پایا گستر فرادید نخواهد بود.

۴-۹. فروشنده متعهد است نظر پایا گستر فرادید را در مورد کاستی‌ها و نقایص بسته ­ها پذیرفته و اقدامات لازم را در خصوص رفع نقص ظرف مدت ۴۸ ساعت به عمل آورد.  در صورت عدم رفع نقص، فروشنده متعهد به جبران خسارات وارده به پایا گستر فرادید و مشتری ( براساس ماده ۶) حسب اعلام پایا گستر فرادید و پرداخت خسارات ناشی از تأخیر در انجام تعهد است.

۴-۱۰. فروشنده موظف است در خصوص کالاهای ملزم به داشتن گارانتی، کالا را با گارانتی مجاز در پنل عرضه نماید. تاریخ شروع گارانتی از زمان صدور فاکتور توسط پایا گستر فرادید آغاز می‌شود و فروشنده موظف است اعتبار گارانتی را از زمان فروش کالا محاسبه کند.  در غیر اینصورت مسئولیت پاسخگویی به ادعاهای اشخاص ثالث (اعم از مشتری و سایر اشخاص و مراجع)را بر عهده دارد.

۴-۱۱. اگر در جریان تحویل، قبول، استفاده یا دسترسی به کالاها، خسارت مالی یا آسیب و جراحات شخصی ناشی از تقصیر یا عدم مراقبت در تولید، بسته‌بندی یا تحویل کالا رخ دهد از جمله مواردی چون استاندارد پایین، معیوب یا مضر بودن اجزای تشکیل‌دهنده ی کالا، آلودگی کالا یا هرگونه قصور و تقصیر از ناحیه فروشنده، فروشنده در مقابل پایا گستر فرادید، کارکنان و نمایندگان وی و خریدار و اشخاص ثالث مسئول جبران کلیه خسارات وارده خواهد بود.

۴-۱۲. فروشنده متعهد است صرفاً کالاهای موجود در انبار را در پنل سلر سنتر اعلام نماید.  معرفی کالای غیر موجود در پنل سلر سنتر به عنوان کالای موجود ممنوع بوده و فروشنده مسئول جبران خسارات وارده به پایا گستر فرادید و مشتری و پاسخگویی حقوقی و کیفری در مقابل مراجع قضایی و قانونی خواهد بود.  در این حالت پایا گستر فرادید بنا به تشخیص خود علاوه بر اخذ وجه التزام قراردادی مندرج در ماده ۶، راساً نسبت به قطع پنل فروشنده به فوریت اقدام خواهد نمود.

۴-۱۳. فروشنده متعهد است مقررات لازم‌الاجرا علی‌الخصوص قانون تجارت الکترونیک و نظامات مختص این قانون )از جمله ارائه کالاهای سالم به مشتری، حفظ مهلت هفت روزه انصراف، ارائه اطلاعات دقیق و جامع در مورد کالای عرضه ‌شده در فضای مجازی(و قوانین و مقررات مالیاتی، صنفی، جرائم رایانه‌ای و مجازات اسلامی و نیز قوانین و مقررات تعزیرات و امور گمرکی و صادرات و واردات و مبارزه با قاچاق را رعایت نماید و همچنین تأیید می نماید که مجوزهای قانونی و توانایی های لازم را برای این فعالیت ها دارا می باشد.  فروشنده ضمن آگاهی به این موضوع حق خود در خصوص هرگونه ادعای جبران خسارات را سلب و ساقط می نماید.

۴-۱۴. فروشنده موظف است در درج محتوای کالا در پنل خود، کلیه ی مقررات و شئون اخلاقی، اسلامی و قانونی را رعایت نموده و بدینوسیله مسئولیت هرگونه پاسخگویی در این خصوص به مراجع ذی صلاح یا اشخاص ثالث را می­پذیرد.

۴-۱۵. در صورت تخلف از هر یک از تعهدات مندرج در این شرایط همکاری ، فروشنده باید خسارات وارده به پایا گستر فرادید را جبران نماید و با امضای قرارداد همکاری می پذیرد در صورت بروز تخلف و عدم رعایت مفاد این شرایط همکاری، پایا گستر فرادید می­تواند به تشخیص خود راساً نسبت به قطع پنل اقدام نماید.

۴-۱۶. مطالبات فروشنده خواه ناشی از این شرایط همکاری، خواه ناشی از هر منشا دیگر، نزد پایا گستر فرادید از جمله تضامین می­باشد و پایا گستر فرادید  می­تواند هر یک از مطالبات خویش، هزینه ها و خسارات را راسا از محل مطالبات وی یا هر یک از تضامین نزد خود وصول نماید.

۴-۱۷.  فروشنده حق واگذاری جزئی و کلی حقوق و تعهدات خود را به‌ موجب این قرارداد به اشخاص ثالث بدون موافقت کتبی و قبلی طرف دیگر، تحت هیچ عنوانی اعم از نمایندگی، وکالت، صلح حقوق و سایر عناوین ، نخواهد داشت.  و پایا گستر فرادید حق واگذاری را برای خود محفوظ می دارد.

ماده ۵. تعهدات و حقوق پایا گستر فرادید

۵-۱. کلیه مطالب و تصاویر مندرج در درگاه اینترنتی در خصوص محصولات و کالاها، تحت کپی‌رایت و مالکیت فکری پایا گستر فرادید است.  همچنین هرگونه بهره‌برداری، استناد و استفاده تجاری از آن‌ها، حتی برای مالک کالا، ممنوع بوده و پایا گستر فرادید حق خود را برای پیگیری قانونی نقض این موارد محفوظ می‌دارد. عکس‌ها و مطالب تولیدی توسط فروشنده مشمول این مورد نخواهد شد.

۵-۲. پایا گستر فرادید اقدامات و هماهنگی لازم را جهت آموزش و توجیه فروشنده یا نمایندگان ایشان در خصوص نحوه استفاده از درگاه اینترنتی انجام خواهد داد و فروشنده متعهد به حضور در جلسات اجباری می باشد، در غیر این صورت پایا گستر فرادید می تواند با تشخیص انحصاری خود پنل فروشنده را به دلیل عدم حضور در جلسات آموزشی متوقف نماید و فروشنده حق هیچگونه اعتراضی در این خصوص نخواهد داشت.  متعاقباً فروشنده با استفاده از پنل، اعلام و اقرار می­نماید که     آموزش­های لازم را فراگرفته و مسئولیت پنل را برعهده دارد و نمی­تواند به ادعای ناآگاهی یا عدم اطلاع رسانی، ادعایی را علیه پایا گستر فرادید طرح نماید.

تبصره ۱ : وجوه ناشی از فروش کالا، پس از کسر کمیسیون، هزینه ها و مطالبات قراردادی و تأیید واحد مالی پایا گستر فرادید، طبق زمان بندی مشخص شده در پنل سلر سنتر به فروشنده پرداخت می شود.

تبصره ۲: کمیسیون، هزینه­ ها و مطالبات قراردادی پایا گستر فرادید همراه مالیات بر ارزش افزوده آنها محاسبه و از فروشنده دریافت خواهد شد.

تبصره ۳: فروشنده موظف به معرفی شماره حساب با کد شبا منطبق با نام خود، به پایا گستر فرادید می باشد. وجوه فوق الذکر صرفا به شماره حسابی که کد شبای آن به نام فروشنده است، واریز خواهد شد. در صورت عدم اعلام فروشنده و یا عدم تطابق نام فروشنده و صاحب کد شبا، پایا گستر فرادید مسئولیتی در تاخیر و یا عدم پرداخت وجوه، ندارد.

ماده ۶. وجه التزام

درصورتی‌که فروشنده هریک از تعهدات قراردادی خود را در موعد مقرر یا به طور صحیح انجام ندهد یا اقدامات وی به هر دلیل منجر به ورود خدشه به اعتبار یا شهرت پایا گستر فرادید گردد، پایا گستر فرادید حق دارد وجوه التزام به شرح ذیل را با توجه به جدول موجود در پنل سلر سنتر محاسبه و از فروشنده مطالبه یا راساً از مطالبات فروشنده کسر کند:

الف– وجه التزام قیمت گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از “قیمت مصرف کننده” مندرج بر روی کالا

ب– وجه التزام فروش کالای غیر اصل و کالای بدون گارانتی

پ– وجه التزام فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر

ت– وجه التزام لغو سفارش مشتری توسط فروشنده به دلایلی از قبیل عدم موجودی کالا در انبار فروشنده، فروش کالاهای ممنوعه،

ث– تاخیر در تامین و ارسال کالا از سمت فروشنده، اشتباه در قیمت‌گذاری و سایر دلایل به تشخیص پایا گستر فرادید ،

ج– وجه التزام تاخیر در ارسال کالا (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به انبار)،

چ– وجه التزام مغایرت کالا و محموله ارسالی با سفارش ثبت شده و محموله ثبت شده در پنل، در هنگام ورود به انبار،

ح– وجه التزام مرجوعی کالا توسط مشتری به دلایلی از قبیل مغایرت محتوایی، معیوب بودن کالا، کالای تقلبی و سایر دلایل به تشخیص پایا گستر فرادید ،

تبصره ۱: وجوه التزام مذکور با الزام فروشنده به انجام تعهد اصلی قابل جمع بوده و بدل آن نمیباشد.

ماده ۷. خاتمه قرارداد همکاری

۷-۱. هر یک از طرفین می‌تواند در صورت انحلال یا ورشکستگی طرف مقابل قرارداد همکاری را فسخ و مراتب را اعلام نماید.

۷-۲. پایا گستر فرادید می تواند در موارد زیر، بنا به تشخیص خود و بدون نیاز به مراجعه به مرجع حل و فصل اختلاف، ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، قرارداد همکاری را فورا فسخ نماید. فسخ قرارداد همکاری ، مانع از مطالبه خسارات و وجوه التزام از سوی پایا گستر فرادید نمی باشد.

۷-۲-۱. درصورت نقض تعهدات فروشنده طبق این شرایط همکاری و عدم رفع آن ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ اخطار کتبی الکترونیکی در پنل؛

۷-۲-۲. درصورتی که مشخص شود فروشنده در صدد تطمیع، اغوا یا ارائه هرگونه پیشنهاد نامشروع به هریک از کارکنان پایا گستر فرادید بر آمده است؛

۷-۲-۳. واگذاری قرارداد به شخص ثالث از سوی فروشنده

۷-۳. علاوه بر موارد مذکور در فوق، پایا گستر فرادید می تواند، در صورت عدم تمایل به ادامه همکاری با طرف مقابل، راساً و بدون نیاز به مراجعه به مرجع حل اختلاف در طول مدت قرارداد همکاری ، ضمن قطع فوری پنل، رابطه قراردادی خود با فروشنده را بدون هرگونه مسئولیت درخصوص پرداخت خسارات تحت هر عنوان، فسخ کند. در این موارد، فروشنده اعلام و اقرار نمود که پایا گستر فرادید حق دارد طبق صلاحدید خود عمل نموده و خساراتی تحت هر عنوان، قابل ادعا از سوی فروشنده نمی باشد.

ماده ۸. اسقاط حق

اسقاط هر یک از حقوق توسط پایا گستر فرادید تنها زمانی واجد اثر است که به شکل کتبی به فروشنده ابلاغ شود.

ماده ۹.  رازداری

هریک از طرفین باید اطلاعات مندرج در پنل، به ویژه اطلاعات مشتریان را محرمانه تلقی و کلیه اقدامات مقتضی برای تضمین حفظ محرمانگی آن به ‌وسیله کارکنان خود را نیز اتخاذ نمایند. این تعهد تا پنج سال از تاریخ خاتمه قرارداد همکاری معتبر است. بدیهی است ارائه اطلاعات به موجب حکم قانونی یا دستور مقامات، از شمول این ماده مستثنی است. پایا گستر فرادید حق دارد به صلاحدید خود خسارات ناشی از نقض این تعهد را محاسبه نموده و از مطالبات فروشنده کسر نماید.

ماده ۱۰.  قانون حاکم و نحوۀ حل اختلاف

قرارداد همکاری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد و با توجه به محل انعقاد قرارداد، کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از آن و یا راجع به آن به مراجع صالح قضایی جمهوری اسلامی ایران ارجاع خواهد شد.

این شرایط همکاری در ۱۰ ماده به شرح ذکر شده با امضای قرارداد همکاری مورد تایید قرار می‌گیرد و فروشنده با امضای قرارداد همکاری متعهد به اجرای آن خواهد بود.